//
Vyhledávání  
 
Dobré dopoledne na Stodolní...
Pondělí 16.7.2018   horoskop zobraz horoskop
coca cola  
svátek slaví Luboš, zítra Martina | Počasí: | Kurz: EUR1 EUR = 27,020 CZK, PLN100 RUB = 43,660 CZK ...více
 
 
Přihlášení
 
 
 
 
 
Mikroforum
komunikace s klubem
 
www.qanto.cz
 
 
Anketa
 
Do jaké věkové kategorie patříte?
méně než 15 1871 (30%)
 
15 - 20 1256 (20%)
 
21 -30 1621 (26%)
 
31 - 40 763 (12%)
 
41 a víc 754 (12%)
 
 
celkem hlasovalo: 6265
 
 
reklama
 
Levné Parfémy, Vůně Say, Vůně Romi, Parfémy Romi, Parfémy Say, Vůně, Romi, Say, Parfémy
 
 
 
stodolni.cz » magazín » detail článku 'Velký průzkum na Stodolní aneb jaká je úroveň gastronomických služeb - 1. část'
 

Velký průzkum na Stodolní aneb jaká je úroveň gastronomických služeb - 1. část

 

 
Magazín » Ostrava, 11. 4. 2013 08:23
Aktualizováno 14. 4. 2013 13:46

Jak je známo, Stodolní v Ostravě patří mezi české ulice, které nikdy nespí. Řadí se mezi fenomenální a zároveň nejkontroverznější ulice v celé naší české soustavě. Je slyšet spousty chvály, občas ale také trocha rozhořčení, zavánějící až nesmyslnými pomluvami. To už máme však za sebou, a tak nyní nastal čas udělat ve Stodolní ulici gastro audit a průzkum spokojenosti. Před časem jsme tedy vyrazili do terénu a položili několik otázek nejen provozovatelům, ale i návštěvníkům tohoto ojedinělého místa. Náš průzkum se týkal zejména kvality poskytovaných služeb a používání moderních gastronomických technologií. Při realizaci průzkumu však nikdo z oslovených nevěděl, kdo jsme, a čím se zabýváme.

Kdo jsme

Ve zkratce jsme poradci v oblasti gastronomie www.awisglobal.cz a vývojáři moderních počítačových systémů, mezi které patří především pokladní software www.kasa-pokladna.cz/pokladni-software , ale také například CRM systém www.systemcrm.cz pro řízení vztahů se zákazníky a ERP www.systemcrm.cz/erp - informační a ekonomický systém. Většina naší práce se točí kolem kýžené gastronomie, obchodu nebo prodejních sítí. Nejen do gastronomie zavádíme informační, ekonomické, vzdělávací, rezervační, controlingové, skladové, kamerové a pokladní systémy, které pomáhají komplexně zpřehlednit firemní procesy a cashflow. Zkrátka přinášíme nové technologie, které ovlivňují úroveň v celé šíři tohoto oboru.

Co je naším cílem

Naším hlavním cílem je zlepšování úrovně v gastronomii, a to především z hlediska efektivity práce a vzdělanosti, ekonomiky provozu, podpory prodeje, vybavení provozu a implementace ekonomických a pokladních systémů.
Průzkum Stodolní aneb kdo a jak si stojí

V tomto průzkumu jsme pokládali otázky provozovatelům i návštěvníkům. Zároveň jsme si ale také zahráli na tajného (fiktivního) nakupujícího. Tomuto průzkumu se odborně říká Mystery Shopping www.awisglobal.cz/efektivita-vzdelanost . Vystupovali jsme jako obyčejný zákazník, nakupovali, kladli otázky, komunikovali, sledovali nákupní procesy, zjišťovali používání moderních technologií a pokladních systémů, zaznamenávali chování a přístup personálu, hodnotili dodržování základních gastronomických standardů nebo třeba vzhled a celkové prostředí jednotlivých provozů.
Jak jsme hodnotili

Z původně plánovaného malého průzkumu se stal díky neočekávanému zájmu průzkum velmi rozsáhlý, a tak jsme se nakonec rozhodli, že ho rozdělíme celkem na 2 části. Z výsledků jsem udělali průměr, tak, aby byla maximálně zanechána objektivita. Jak si Stodolní v poskytování služeb stojí, si udělejte obrázek sami v prvním dílu tohoto článku.

Jaké jsou stupně známek

Hodnocení je řešeno formou bodů. Hodnotící body jsou v rozsahu 1 až 10, přičemž 1 je velmi špatné a 10 je nejlepší.


Průzkum jsme rozdělili na

1. ČÁST - Kvalita a úroveň gastronomických služeb
2. ČÁST - Moderní technologie a systémy
-----------------------------------------------------------------------------------------------
1. ČÁST - Kvalita a úroveň gastronomických služeb

Kolik má Stodolní provozů

V současnosti (březen 2013) má Stodolní více jak 50 provozoven, převážně klubů a restaurací. Za víkend (a že byl hooodně náročný) jsme otestovali cca polovinu, tedy 25 provozů.

Ochota, chování a přístup personálu při nákupním procesu

Musíme říct, že v drtivé většině případů (90%) je ochota a přístup personálu na hodně dobré úrovni. Ani jednou se nám nestalo, že by byl někdo vysloveně nepříjemný nebo arogantní. Naopak jsme se setkali s velmi příjemnou komunikací. Je však v tomto segmentu dost co zlepšovat. Například zde skoro vůbec není zažité automatické podbízení dalších produktů při aktivním nákupním procesu. Trochu nám chyběla přímá komunikace, u některých úsměv, ale to už jsme trochu detailisté. Ve směs opravdu příjemný a lidský přístup. Ceníme.

Počet bodů: 9

Dodržování základních gastronomických pravidel a standardů

S dodržováním gastronomických pravidel a standardů je v Čechách všeobecně problém (pokud tedy nenavštívíte luxusní restauraci). Dodržování neznamená, že musíte mít luxusní ristorante, což si pořád mnoho rádoby gastronomů myslí. Stačí to svůj personál naučit, pokud to neumí, nebo je případně nechat proškolit. Následně je třeba to po nich vyžadovat a zároveň je kontrolovat. Ve Stodolní jsme se setkali u 20% testovaných provozů s hrubým nedodržováním standardů, jako je například odstranění popelníku ze stolu bez jeho zakrytí jiným popelníkem. U 40% docházelo také k nedodržování základních gastronomických pravidel, a to zejména při servírování pokrmů.

Počet bodů: 5

Vzdělanost personálu a komunikace v cizím jazyce

Zde narážíme na standardní problém, vyskytující se téměř všude. Při vzdělanosti personálu nejde o to, jakou má vystudovanou školu, ale především o to, zda zná nabídku podniku, jak se orientuje například v recepturách, zda je schopen vysvětlit, co produkt obsahuje za suroviny nebo jak se dělá apod. Stodolní na tom však není tak špatně, protože jen u 30% podniků nám obsluhující nedokázal některé věci vysvětlit. Horší už to bylo při komunikaci v němčině a angličtině. Zde byla obsluha téměř v 50% absolutně ztracená. Faktem je, že všichni testovaní se i přesto, že nevěděli, opravdu hodně snažili, a někteří to dokonce uhráli na velkou zábavu, čímž zlepšili celou situaci.

Počet bodů: 6

Vzhled a celkové prostředí provozu

Hodně se nám líbilo, že většina podniků má svůj vyhrazený styl a vkus. Je opravdu z čeho si vybírat. Trochu nás ale děsila všemocná přeplácanost reklamními prospekty, plakáty, cedulemi apod. Snad ve všech provozech bylo standardně uklizeno, čisté stoly, příbory, interiér i exteriér. Asi u 10% testovaných nebylo zázemí toalet dle našich představ, což se dá Stodolní při tak velkém výběru hospod odpustit.

Počet bodů: 8

Efektivita práce personálu

Efektivita práce v gastronomii je pro každého provozovatele velmi důležitá. Vyšší efektivita práce vede k vyššímu obratu a zisku, ale také zvyšuje spokojenost a benevolenci útraty zákazníka. Efektivitu práce ovlivňují především samotní zaměstnanci, ale také moderní technologie, jakou jsou například registrační pokladny www.registracni-pokladna.com , které zrychlují a výrazně ulehčují práci všem zainteresovaným osobám. Zaznamenali jsme, že více jak 80% klubů, barů, restaurací a diskoték, nemají profesionální pokladní systém www.kasa-pokladna.cz . Stejně tak téměř žádný z testovaných podniků nevyužívá mobilního číšníka, který umožňuje velmi rychlé zpracování objednávek v reálném čase, eliminuje prodlevy mezi objednávkou a započetím přípravy a zásadně zrychluje práci obsluhy. Aplikace mobilní číšník také nabízí možnost zúčtování a tisku účtenky přímo u stolu zákazníka, což vede k rychlejšímu odbavení zákazníka.

Počet bodů: 2

2. ČÁST - Moderní technologie a systémy - pokladny, kamery, software

V druhém dílu tohoto článku se můžete těšit na průzkum s následujícími tématy.

Pokladní systémy a platební terminály
Obsluha a mobilní číšník
Online rezervace stolů přes internet
Věrnostní systém pro stálé klienty - magnetické VIP karty
Ekonomický a informační systém - CRM a ERP
Kamerové a controlingové systémy
Gastronomické vybavení
Již brzy se můžete těšit na druhou část.
 
 
 
hodnocení článku
 
tento článek hodnotilo 33 návštěvníků, dosažený průměr 1.45

20 x

11 x

2 x

0 x

0 x
1 2 3 4 5
Známkování jako ve škole (1= nejlepší, 5=nejhorší)
 
 
komentáře ke článku
 
 
 
 
Tento článek četlo 4526 návštěvníků
 
 
 
www.ostrava.cz
 
 
 
  stodolni.TV nejnovější klipy
Chyba při načítání video souborů...
 
 
www.krabickovastrava.cz www.krabickovastrava.cz www.krabickovastrava.cz www.krabickovastrava.cz www.krabickovastrava.cz
  Nejnovější fotografie v galerii
 
  Program klubů
 
RSS kanál
 
 
 
  Dnešní oběd na Stodolní
Steak House Ostrava
čas podávání menu11:00-14:00
100dola
čas podávání menu11:00-14:30
Ruby Blue
čas podávání menu11:00-15:00
Dlouhá 100Ry
čas podávání menu11:00-14:00
Pizza Seven Days
čas podávání menu10:00-23:00
Basket Bar
čas podávání menu--
Sherlocks Pub
čas podávání menu--
Hotel Trio
čas podávání menu11:00-14:00
Spolek
čas podávání menu11:00-14:00
Floridita
čas podávání menu11:00-14:00
E99
čas podávání menu11:00-15:00
 
lunchtime
 
  Naše uživatelka dne
 
agnes 84 let, mimo ČR a SR, štír
Napiš vzkaz pro agnes
www.stodolni.cz/agnes
 
další profily:
nojmy (31)
nechci se hodnotit na to tady jsou
jini:)))
Brno a okolí
claralee (27)

Ostrava a okolí
Bajinka007 (26)

Ostrava a okolí
 
NEOBAR (52)

Karviná a okolí
Pamela (35)

Brno a okolí
hippos_lp (42)

Ostrava a okolí
 
 
 
 
Hemingway Special
  • 4cl Havana Club
  • 2cl limetové šťávy
  • 12cl grapefruitového džusu
  • 2cl maraschina
    (shaker)
 
 
práce a brigády na Stodolní
 
Litujeme, momentálně se v naši databázi nenachází žádná nabídka nebo poptávka volných míst ...
 
 
 
 
safiruklid.cz - úklidová firma
ByznysNet.eu-výdělek na internetu
vidacapoeira.com caddyadvertisement.cz

 
© www.stodolni.cz 2002 - 2018 • Provozuje Agentura Stodolni.cz s.r.o.
Publikování nebo další šíření obsahu stodolni.cz je bez písemného souhlasu agentury zakázáno.
Podmínky a ceník reklamy nalezdete zde. Redakci pište na redakce@stodolni.cz.
Agenturu kontaktujte na agentura@stodolni.cz. Správa, vývoj, podpora a tiskový servis Mart-in@stodolni.cz, RSS magazín, RSS program

Připojeno přes Casablanca INT, Manage server poskytuje BANAN.CZ • Made by Mart-in